Spoty reklamujące firmy w mediach

video-content-trumps-tv-ads-350x239Coraz dziwniejsze spoty reklamowe, które zalewają nasze media, są w wielu przypadkach owocem bardzo ciężkiej pracy. Podczas, gdy my, widzowie śmiejemy się, że spoty reklamowe są zaskakujące i w zasadzie nawet nie dotyczą produktu, to w tym samym czasie cała agencja reklamowa pracuje w pocie czoła, by stworzyć ciekawą i w miarę sensowną reklamę. Ale czy spoty reklamowe oraz zawarta w nich treść mają jakikolwiek sens? Odpowiedź na to, jakże trudne pytanie, nie jest jednoznaczna. Wszystko zależy, które spoty omawiamy. Jeśli, na przykład, reklama dotyczy proszku do prania, gumy do życia czy pasty do zębów, a oprócz tego podejmuje jeszcze tematy związane z innymi potrzebami człowieka oprócz potrzeb fizjologicznych i dotyczy na przykład pragnienia akceptacji, współżycia społecznego, to można pochwalić reklamodawcę za jego spryt i inteligencję, ponieważ stworzył prawdziwie perswazyjny materiał reklamowy.

Oczywistym przecież zdaje się fakt, że klientowi czyli konsumentowi lepiej wybrać towar, który nie tylko zapewni mu świeży oddech, ale również sprawi, że zyska on powodzenie u płci przeciwnej, a tym samym pewność siebie. Lepiej mieć więcej niż tylko mieć. Jeśli natomiast spoty przedstawiają tylko produkt nie odnosząc go do potrzeb klientów to taki typ reklamy czeka porażka. Co jednak zrobić, gdy na rynku są już reklamy, które podejmują tematykę określonych potrzeb w swojej treści i powielając temat staniemy się niewiarygodni jako producenci? Po prostu, wystarczy wytworzyć jakąś potrzebę u klienta.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>